اتوبوس آماده در کشور نداریم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون شهردار تهران گفت: معادل بودجه عمرانی سال 98 برای پروژه های محله محور در سال 99 بودجه در نظر گرفته شده است.

اتوبوس آماده در کشور نداریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورا های شهرداری تهران عصر امروز در نشست خبری خود در مورد بودجه سال 99 شهرداری تهران گفت: ماه بهمن و اسفند شلوغ است، زیرا در این دو ماه، بودجه سال بعد سازمان ها نوشته می گردد و در شهرداری هم همین گونه است.

وی ادامه داد: سال جاری بخش بزرگی از کار در معاونت برنامه ریزی انجام شد و سال جاری دو بار بودجه دادیم؛ یک بار متمم و یک بار هم بودجه سال بعد را دادیم.

مظاهریان گفت: در سال گذشته در اسفند، اصلاحیه بودجه دادیم و نیازی به متمم نبود، اما سال جاری متممی با 5 هزار میلیارد تومان ارائه دادیم.

معاون شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته متمم به تصویب نهایی رسید و بالافصله در اولین جلسه که امروز بود لایحه بودجه سال 99 تقدیم شورا شد.

مظاهریان توضیح داد: اتفاق مهم تر این بود که علی رغم اینکه بودجه ارقام درستی دارد، انتظار حناچی این بود که نگاهی متفاوت به بودجه داشته باشیم و نزدیک به نظر شورا شد.

معاون شهرداری تهران اضافه نمود: مهم ترین نکته این است که تغییر نگاهی صورت گرفته و واقعیت این است که تهران در صد سال گذشته با کار های عمرانی بزرگ شناخته می شده است.

وی گفت: آن چیزی که به نظر رسید شورای پنجم و مدیریت شهری آن را متفاوت می کرد نگاه متفاوتشان نسبت به گذشته بود.

مظاهریان ادامه داد: در گذشته پروژه هایی داشتیم که کمتر مشارکتی بودند و کمتر در آن ها به مردم توجه شده بود و برای همین توافق کردیم تا از این پروژه های بزرگ به داخل محلات برگردیم.

وی توضیح داد: به نظرمان آن چیزی که شهر را می سازد موضوع محلات و خانواده ها هستند و اگر آن مسائلی که خانواده تهرانی دارد، حل نگردد، انگار که کار بزرگی انجام نشده است.

معاون شهردار تهران اضافه نمود: باید از مردم محلات پرسید که مشکل شما در محله تان چیست. آن وقت حتما جوابمان دیگر ترافیک و آلودگی هوا نیست. در یک محله می گردد تجمع معتادان و در یک محله دیگر می گردد نبود پارک محله ای و حتی در یک محل عدم جمع آوری درست زباله ها مشکل می گردد.

مظاهریان گفت: این تفاوت ها حکایت از آن دارد که باید شهرداری به سمت اولویت های محله ای برود، زیرا تا محلات آباد نگردد انجام کار های بزرگتر خیلی فایده نداشته و به چشم مردم هم نمی آید.

وی ادامه داد: برای همین موضوع به سراغ محلات رفتیم تا از آن ها درباره نیازهایشان صحبت کنیم و کار بزرگی در این حوزه به واسطه برگزاری انتخابات شورایاری ها صورت گرفته بود.

معاون شهردار تهران توضیح داد: سال جاری حدود 2 هزار میلیارد تومان صرف پروژه های محله ای خواهد شد و در سطح 350 محله شهر تهران مصرف خواهد شد.

وی برای تعیین شدن ابعاد این بودجه گفت: در سال 97 برای پروژه های عمرانی سال 98 شهرداری تهران تنها 2500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

مظاهریان به حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره نمود و گفت: عددی حدود 5 هزار میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است که 3.5 هزار میلیارد آن صرف مترو خواهد شد و سهم اتوبوسرانی هم از این رقم 500 میلیارد تومان خواهد بود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در بودجه سال 99 به موضوع درنگ گاه ها هم توجه شده و برای ساخت میدانگاه ها و درنگ گاه ها عددی حدود 850 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: در سال آینده 800 میلیارد تومان برای بازنشستگی انگیزشی در نظر گرفته شده است که احتمالا پیش بینی می کنیم حدود 3400 نفر به صورت داوطلب از شهرداری خارج شوند.

مظاهریان اضافه نمود: یکی از کوشش های شهرداری تهران در بودجه سال 99 این بود که میزان بودجه هزینه ای را افزایش نداده و به جایش بودجه های عمرانی حدود 47 درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به شرایط کشور بودجه سال بعد محقق خواهد شد، گفت: 52 درصد مالیات کل کشور را تهرانی ها می پردازند در حالی که ده درصد کل جمعیت کشور در تهران ساکن هستند.

مظاهریان گفت: به نظرم رسیدن به آمار های ارائه شده در بودجه دور از ذهن نیست و بالاخره شهرداری هم دست بسته نبوده و کوشش خواهد نمود تا کل بودجه محقق گردد.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما در بودجه سال 99 برای تامین و نوسازی اتوبوس ها تنها 500 میلیارد در نظر گرفته اید حال اینکه برای احداث بوستان های جدید 700 میلیارد تومان در نظر گرفته اید در حالی که همه می دانند که نوسازی اتوبوس های فرسوده عامل موثری در کاهش آلودگی هواست آیا بهتر نبود رقم بودجه اتوبوس ها را افزایش می دادید گفت: تحقق پذیری بودجه موضوع و مسأله مهمی است.

وی ادامه داد: بنده هم معتقدم که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است، اما در جریان باشید که اتوبوس آماده به آن میزان در کشور وجود ندارد که خریداری گردد بلکه باید سفارش داده گردد و ساخته گردد.

مظاهریان گفت: وقتی برای هفته های گذشته قصد داشتیم تعدادی اتوبوس به شهر تهران اضافه کنیم روبرو شدیم که فقط 40 اتوبوس آماده فروش وجود داشت و به طور کلی خرید اتوبوس مبتنی بر سفارش است.

معاون شهردار تهران توضیح داد: نکته مهم دیگر این است که باید تجهیز مربوط به اتوبوسرانی هم به موازات خرید اتوبوس های جدید رشد پیدا کند؛ یکی از تحول های طرح جامع حمل و نقل این است که بگردد به سمت اتوبوس های میدل باس و مینی بوس در راستا های کوتاه برویم.

مظاهریان گفت: بنابراین مجموع ارقام به نظر می رسد کافی باشد و البته تحقق پذیری هم اهمیت بیشتری داشت؛ اگر ارقام بودجه بالاتر می رفت ما باید رسماً اتوبوس های ساخته شده خارجی را می خریدیم که با روح توسعه ساخت و فراوری داخلی منافات داشت و دیگر نمی توانستیم فراوری داخلی را افزایش بدهیم.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68434

به "اتوبوس آماده در کشور نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس آماده در کشور نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید