اپل؛ موبایل سازی که دوربین ساز شده است!

به گزارش مجله سرگرمی، از آنجایی که اپل در جدیدترین رویداد معرفی محصولات جدید خود بعد از اپل واچ های جدید بیش از هر چیزی از کیفیت و ویژگی های دوربین های تعبیه شده در آیفون های جدید صحبت کرد، کارشناسان معتقدند شرکت اپل از یک شرکت توسعه فناوری دستگاه های الکترونیکی در حال تبدیل به یک کمپانی ساخت دوربین است.

اپل؛ موبایل سازی که دوربین ساز شده است!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی نت، شرکت اپل هفته گذشته آیفون های جدید خود ملقب به آیفون 11 را رونمایی کرد که بیشتر از یک گوشی جدید، یک دوربین جدید بودند!

البته که این گوشی ها هنوز هم می توانند متن ارسال نمایند، برنامه بارگیری نمایند، تماس ویدیویی برقرار نمایند و اصولا هر کاری را که امروزه از یک گوشی هوشمند انتظار می رود، انجام دهند، اما گویا اپل تمام زمان و کوشش خود را صرف بازاریابی موبایل های جدید خود به عنوان ماشین های قدرتمند عکاسی نموده است.

این نشانه ای از این است که اپل معتقد است فناوری دوربین چیزی است که می تواند بیشترین پیشرفت را در آیفون ایجاد کند و این شرکت را از رقبای خود از جمله سامسونگ و هواوی متمایز کند.

اپل 13 دقیقه از کنفرانس مطبوعاتی 100 دقیقه ای خود را صرف صحبت کردن در خصوص دوربین رده بالای آیفون 11 پرو کرد، بیش از زمانی که برای معرفی Apple Arcade، سرویس پخش آنلاین Apple TV + یا آیپد جدید صرف کرد.

البته اپل در این رویداد، 16 دقیقه به صحبت در خصوص مدل های جدید اپل واچ پرداخت.

اپل همچنین 7 دقیقه درمورد دوربین پایین آیفون 11 صحبت کرد.

جریل اونگ تحلیلگر دویچه بانک در واکنش به برگزاری رویداد اپل گفت: آیفون 11 یک دوربین، دوربین و دوربین جدید است.

نیل سیبارت یکی دیگر از تحلیلگران محصولات اپل گفت: اپل توقع ما از پیشرفت دادن دوربین را پذیرفته و آن را به عنوان ویژگی متمایز در آیفون قرار می دهد.

آنت زیمرمن یک تحلیلگر دیگر گفت: دوربین ها چیزی هستند که مشتریان هنوز هم بیشتر به آنها اهمیت می دهند و بیشترین جایی است که انتظار دارند نوآوری در آن اتفاق بیفتد. این یک معیار آسان برای کاربران است، زیرا آنالیز و آزمایش آن آسان است.

فیل شیلر مدیر ارشد بازاریابی اپل به طور خاص دوربین آیفون 11 را به عنوان قسمت مورد علاقه خود بیان کرد.

تیم کوک مدیرعامل اپل نیز گفت که 800 نفر برای بهبود دوربین آیفون اختصاص داده شده اند.

گذشته از معرفی رنگ های جدید برای آیفون، بزرگترین تفاوت فیزیکی در آیفون 11، تغییر در تعداد لنزها و شکل فیزیکی قرارگیری دوربین های آن است.

مدل پایه آیفون 11 دارای دو دوربین است که دوربین اصلی عکس های فوق عریض می گیرد و می تواند اطلاعات بیشتری در عکس نسبت به لنز معمولی جای دهد.

دو آیفون دیگر که پسوند Pro را یدک می کشند نیز علاوه بر آن دو دوربین، دارای یک لنز زوم هستند که می توان بدون احتیاج به نزدیک تر شدن کاربر به جسم، از آن عکس گرفت.

یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین در امسال ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می دهند و این روزها عکس های زیادی با گوشی های خود می گیرند.

براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است.

بنابراین مصرف نمایندگان برای ارتقای دوربین های آیفون های جدید مشتاق هستند. اگرچه این چیزی از کم کاری اپل در بهبود سایر ویژگی های آیفون کم نمی نماید.

از آنجا که طراحی گوشی های امسال مطابق با سال گذشته است، برجسته سازی تغییر فیزیکی دوربین ها یکی از معدود روش های تشخیص تمایز میان آیفون 11 از آیفون X است.

به گفته تحلیلگران، اپل همچنین به فکر رقابت و جا نماندن از رقبایی مانند سامسونگ یا هواوی بوده است که گوشی هایی با چند دوربین عرضه نموده اند و از فناوری یادگیری ماشینی برای نتایج بهتر در ترکیب عکس ها استفاده می نمایند.

می توان از حالت شب به عنوان یک ویژگی تقلیدی اپل از دیگر شرکت ها نام برد. ویژگی جدیدی که از یادگیری ماشین برای درخشان کردن عکس های گرفته شده در نور کم استفاده می گردد. این ویژگی با نام مشابه دید در شب(Night Sight) سال گذشته بخش مهمی از گوشی های پیکسل گوگل بود.

تحلیلگران همچنین از چگونگی استفاده اپل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای ایجاد عکس هایی حاصل از ترکیب چندین عکس یاد می نمایند. اپل این ویژگی خود را Deep Fusion می نامد و اگرچه با آیفون های جدید عرضه نمی گردد، اما در یک به روزرسانی نرم افزاری در آینده اضافه خواهد شد.

شیلر گفت: این ویژگی 9 تصویر را همزمان ثبت می نماید. این ویژگی قبل از فشردن دکمه 4 تصویر می گیرد و وقتی دکمه شاتر را فشار می دهید نیز 5 تصویر دیگر ثبت می نماید. سپس موتور هوش مصنوعی تنها در یک ثانیه تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می نماید و بهترین انتخاب را در میان 24 میلیون پیکسل برمی گزیند.

زیمرمن می گوید: فوت کوزه گری اپل بیشتر در نرم افزار آن و چگونگی استفاده آن از هوش مصنوعی برای عکاسی نهفته است.

فقط تعداد معدودی از شرکت ها می توانند از هوش مصنوعی از شروع تا انتها عکس برداری استفاده نمایند. بنابراین اپل اولین شرکتی نیست که از سیستم دوربین سه گانه هوش مصنوعی و سخت افزار رده بالا استفاده می نماید، بلکه سامسونگ و هواوی هم اکنون سیستم های دوربین سه گانه را در بازار دارند.

براساس آماری که از انجمن محصولات دوربینی و تصویربرداری به دست آمده، بهبود فوق العاده دوربین های گوشی های هوشمند منجر به افت شدید در فروش دوربین های مستقل شده است. در سال 2018 حدود 20 میلیون دوربین دیجیتالی فروش رفته است که 120 میلیون عدد نسبت به سال 2008 کاهش داشته است. در حالی که اپل در سال اقتصادی 2018 نزدیک به 218 میلیون آیفون فروخت.

از آنجایی که هر ساله صدها میلیون گوشی به فروش می رسد، این امکان برای شرکت ها وجود دارد که شرکت هایی مانند اپل، گوگل، سامسونگ و هواوی بتوانند میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه و بهبود دوربین های خود اختصاص دهند.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44620

به "اپل؛ موبایل سازی که دوربین ساز شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل؛ موبایل سازی که دوربین ساز شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید