مشتریان خود را بخندانید

به گزارش مجله سرگرمی، خنداندن مردم همیشه راه بسیار خوبی برای جذب آنها است. شرکتها می توانند از این اصل استفاده نمایند.

مشتریان خود را بخندانید

شرکتها می توانند از این اصل استفاده نمایند.

عنصر طنز معمولا در تبلیغات بخصوص برای محصولات سرگرمی مانند اسباب بازی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. برای تبلیغ بعضی از محصولات، عنصر طنز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما درصورت کاربرد، ابزار بسیار قدرتمندی است. لطیفه ها و جوکهایی که برای مخاطبان تحصیلنموده و رده بالا مورد استفاده قرار می گیرد، اگر ظرافتهای خاصی را رعایت کند، می تواند بازاریابی دهان به دهان مثبتی برای شما انجام دهد.

بی ام دبلیو، خودروهای لوکس برای رانندگان ثروتمند فراوری می نماید. لحن تبلیغات اتومبیل معمولا جدی است و غالبا بر ابعاد احساسی مالکیت (شیک بودن، راحتی، و احساس قدرت) تاکید می نماید. گاهی اوقات هم این تبلیغات به ابعاد فنی و عملی مالکیت همچون اقتصاد، آلودگی هوا، کنترل، و ... می پردازد.

هر سال در اولین روز ماه آوریل، این شرکت خودروسازی، تبلیغ طنزآمیزی را ارائه می نماید که معمولا در خصوص نوآوریهای فنی جدید در زمینه طراحی خودرو است. به طور مثال، این شرکت یک سال گفت که بر اساس قوانین جدید اتحادیه اروپا، استفاده از خودروهای راست فرمان ممنوع شده است و به همین دلیل شرکت بی ام دبلیو در خودروهای بدون فرمان که با حرکات سر راننده کنترل می شوند، سرمایه گذاری نموده است. این تبلیغ نسبت به نگاه کردن به عقب از سوی راننده و صحبت با سرنشینان جایگاه عقب و خطر نگاه کردن به عابرین و رهگذران هشدار می دهد. این خودروساز آلمانی در سال دیگری، گفت برف پاک کنی طراحی نموده است که مگسها را می پراند. در تبلیغ دیگری بی ام دبلیو این ادعا را مطرح نمود که خودرویی طراحی نموده است که به راننده امکان می دهد با مایکروویو منزل خود تماس بگیرد و غذای خود را قبل از رسیدن به منزل آماده کند.

چنین تبلیغاتی بدون تردید با هزینه ای کم، تاثیر قابل ملاحظه ای بر مخاطب می گذارد. اما مهمتر این است که برای این شرکت، بازاریابی دهان به دهان ایجاد نموده و نام آن را در اذهان ثبت می نماید.

توصیه های کاربردی

● اگر محصول شما لوکس و گرانقیمت است، حتما ظرافت لازم را در تبلیغات آن به خرج بدهید.

● تبلیغات در جراید نسبتا ارزان و ثابت است. درنتیجه، مردم می توانند تبلیغ طنز شما را به دوستان و آشنایان خود نشان بدهند. علاوه بر این، تهیه تبلیغات طنز برای مطبوعات چندان سخت نیست.

● حتما در انتهای تبلیغ به طنز بودن آن اشاره کنید. همچنین اطمینان پیدا کنید که به فردی که این جوک را باور می نماید، ضرر و زیانی نرسد.

* برگرفته از کتاب 100 ایده برتر بازاریابی

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11381

به "مشتریان خود را بخندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتریان خود را بخندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید